Het
leven aan de Artevelde Hogeschool, het is toch iets wat je moet meegemaakt
hebben in je leven. In deze blog nemen we jullie mee in de wondere wereld van
het event Men Unlimited.
Het
derde jaar is aangebroken. Eindelijk, dacht ik, het meest rustige jaar staat
voor de deur! Wat heb ik me even vergist! Met ons event Men.Unlimited zijn we
door de hel gegaan maar het resultaat was gewoonweg fantastisch. Ik had zoveel
voldoening bij het presenteren van ons event. Je kon het niet beschrijven!
Samen
met enkele klasgenootjes moest er een evenement op poten gezet worden. Toen we
dit hoorden waren we dolenthousiast maar wisten we ook meteen dat het nachtwerk
zou worden! Echt alles moesten we zelf doen. Sponsors zoeken, standhouders
zoeken, pers en media contacteren, het logistieke gedeelte regelen en nog
zoveel meer waar we niet meteen aan dachten.
Omdat
velen onder jullie waarschijnlijk nog niet bekend zijn met het event, ben ik jullie
natuurlijk wel eerst wat uitleg verschuldigd. Men Unlimited is een
lifestyle-event voor de moderne man tussen 25 en 45 jaar. Deze mannen zijn
bereid om meer uit te geven aan speciale producten die een meerwaarde betekenen
voor hen. Zo worden er onder meer exclusieve dassen, toffe hoeden en petten,
leuke gadgets, exclusieve kleren en nog nooit geziene fietsen verkocht.
Nu
we wat meer vertrouwd zijn met het concept van Men Unlimited kunnen we het
organiseren ervan wat dichter bekijken. Zoals ik al eerder vermeldde moet er
enorm veel gedaan worden. We besloten ons op te delen in groepjes van 2 om
alles vlot en efficiƫnt te laten verlopen.
En
wat is nu het allerbelangrijkste voor (bijna) elk event? De sponsors
natuurlijk! Omdat we startten met niets waren onze sponsors de grootste bron
van inkomen. Het was niet altijd even gemakkelijk om een geschikte sponsor te
vinden maar met trots kan ik toch zeggen dat we enkele grote en bekende namen
op ons palmares hebben staan. Zo konden we Coca-Cola, Stella, Chez-magazine en
Frisk strikken. Aan de aanwezige autofreaks hadden we natuurlijk ook gedacht.
Jaguar stelde ons hun allernieuwste auto ter beschikking.
Geen event
zonder standhouders natuurlijk! Ook zij waren van groot belang. Omdat ons concept draait om
unieke producten was het niet altijd evident om geschikte standhouders te
vinden. Ze mochten niet te commercieel zijn en moesten ons een uniek product
kunnen aanbieden. Een hele opgave dus! Maar met wat hulp van onze
opdrachtgevers en wat opzoekwerk vonden we 20 geschikte producten voor ons
event. Gelukkig maar want onze standhouders waren onze grootste zorg.
Ook pers en
media mochten niet ontbreken natuurlijk. “Zonder reclame, geen volk” dus begonnen
we de zoektocht naar kranten en tijdschriften die ons event de wereld
wilden insturen. Ook hier mogen we trots zijn met grote namen zoals De
Standaard, Knack en Het Nieuwsblad.
Alles
klinkt simpel en gemakkelijk maar geloof mij, soms wisten we niet meer waar
ons hoofd stond! Er moest aan zoveel tegelijk gedacht worden dat we soms het
bos door de bomen niet meer zagen. Naar het einde toe moesten we ganse dagen doorwerken
om het op tijd klaar te krijgen.
Maar
al ons harde werken werd toch wel beloond want onze opdrachtgevers waren in de
wolken met Men Unlimited!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten