dinsdag 15 mei 2012

Men.Unlimited , pop up your life!


Men.Unlimited, pop up your life!

Het leven aan de Artevelde Hogeschool, het is toch iets wat je moet meegemaakt hebben in je leven. In deze blog nemen we jullie mee in de wondere wereld van het event Men Unlimited.

Het derde jaar is aangebroken. Eindelijk, dacht ik, het meest rustige jaar staat voor de deur! Wat heb ik me even vergist! Met ons event Men.Unlimited zijn we door de hel gegaan maar het resultaat was gewoonweg fantastisch. Ik had zoveel voldoening bij het presenteren van ons event. Je kon het niet beschrijven!          

Samen met enkele klasgenootjes moest er een evenement op poten gezet worden. Toen we dit hoorden waren we dolenthousiast maar wisten we ook meteen dat het nachtwerk zou worden! Echt alles moesten we zelf doen. Sponsors zoeken, standhouders zoeken, pers en media contacteren, het logistieke gedeelte regelen en nog zoveel meer waar we niet meteen aan dachten.

Omdat velen onder jullie waarschijnlijk nog niet bekend zijn met het event, ben ik jullie natuurlijk wel eerst wat uitleg verschuldigd. Men Unlimited is een lifestyle-event voor de moderne man tussen 25 en 45 jaar. Deze mannen zijn bereid om meer uit te geven aan speciale producten die een meerwaarde betekenen voor hen. Zo worden er onder meer exclusieve dassen, toffe hoeden en petten, leuke gadgets, exclusieve kleren en nog nooit geziene fietsen verkocht.

Nu we wat meer vertrouwd zijn met het concept van Men Unlimited kunnen we het organiseren ervan wat dichter bekijken. Zoals ik al eerder vermeldde moet er enorm veel gedaan worden. We besloten ons op te delen in groepjes van 2 om alles vlot en efficiƫnt te laten verlopen.

En wat is nu het allerbelangrijkste voor (bijna) elk event? De sponsors natuurlijk! Omdat we startten met niets waren onze sponsors de grootste bron van inkomen. Het was niet altijd even gemakkelijk om een geschikte sponsor te vinden maar met trots kan ik toch zeggen dat we enkele grote en bekende namen op ons palmares hebben staan. Zo konden we Coca-Cola, Stella, Chez-magazine en Frisk strikken. Aan de aanwezige autofreaks hadden we natuurlijk ook gedacht. Jaguar stelde ons hun allernieuwste auto ter beschikking.

Geen event zonder standhouders natuurlijk! Ook zij waren  van groot belang. Omdat ons concept draait om unieke producten was het niet altijd evident om geschikte standhouders te vinden. Ze mochten niet te commercieel zijn en moesten ons een uniek product kunnen aanbieden. Een hele opgave dus! Maar met wat hulp van onze opdrachtgevers en wat opzoekwerk vonden we 20 geschikte producten voor ons event. Gelukkig maar want onze standhouders waren onze grootste zorg.

Ook pers en media mochten niet ontbreken natuurlijk. “Zonder reclame, geen volk”  dus begonnen  we de zoektocht naar kranten en tijdschriften die ons event de wereld wilden insturen. Ook hier mogen we trots zijn met grote namen zoals De Standaard, Knack en Het Nieuwsblad.

Alles klinkt simpel en  gemakkelijk  maar geloof mij, soms wisten we niet meer waar ons hoofd stond! Er moest aan zoveel tegelijk gedacht worden dat we soms het bos door de bomen niet meer zagen. Naar het einde toe moesten we ganse dagen doorwerken om het op tijd klaar te krijgen.
Maar al ons harde werken werd toch wel beloond want onze opdrachtgevers waren in de wolken met Men Unlimited!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten